Innboks i Zimbra 8

Zimbra 8 er på trappene…

I forrige uke blogget vi om oppdateringene i Zimbra versjon 7.2. En uke senere er vi aktivt i gang med å teste den neste store versjonen av e-postløsningen vår – Zimbra 8. For øyeblikket står betaversjon 5 av Zimbra 8 og snurrer på en av testserverne våre, og vi tenkte at vi kunne fortelle dere hva dere kan forvente å finne når den endelige versjonen blir rullet ut.

 

Oppdatert brukergrensesnitt

Det første du vil legge merke til når du logger inn i den nye versjonen er uten tvil at brukergrensesnittet har fått en kraftig overhaling. Et nytt fargetema, bedre visning av lange samtaletråder, samt omplassering av enkelte nøkkelfunksjoner, gir totalt sett et mye renere og enklere brukergrensesnitt. Nedenfor kan du se hvordan innboksen i det nye brukergrensesnittet kommer til å se ut.

Som du ser av bildet, trenger du ikke å være redd for at det er gjort for mange endringer i forhold til det du allerede har blitt vant til. En eksisterende bruker vil raskt kjenne seg igjen, og vi er sikre på at endringene vil gjøre opplevelsen mer behagelig for alle.

 

Enklere søk

I tillegg til et nytt og bedre brukergrensesnitt, har også søkefunksjonaliteten blitt kraftig forbedret. Denne vil bli  mye enklere i bruk enn tidligere, og avanserte søk vil nå nærmest bli som en lek.

De samme mulighetene du er vant til å se vil være på plass i en mye enklere innpakning. Dette vil gjøre det enkelt å utføre selv de mest avanserte søk.

Når man kombinerer dette med den kraftige indekseringen som foretas av både e-post og vedlegg, vil ikke en gang de mest bortgjemte mailene kunne gjemme seg for deg.

Dette betyr at du vil bruke langt mindre tid på å finne frem til det du leter etter, samtidig som behovet for å organisere ulike e-poster inn i et mangfold av mapper reduseres.

 

Telefoni

En av de største nyhetene er den innebygde muligheten til å kunne ringe direkte fra mailklienten. Dette gjøres enkelt ved å klikke på et telefonnummer i en mail, kontakt eller lignende. Det finnes også en integrert talepostkasse som gir deg muligheten til å spille av telefonbeskjeder uten å måtte forlate mailløsningen.

 

I første omgang er det Unified Communications-løsninger fra Cisco og Mitel som støttes, men det er planer om å integrere støtte for flere tilbydere etter hvert.

 

Kalender

Kalenderen i Zimbra 8 har også gjennomgått en rekke forbedringer. Det vil nå være mye enklere å planlegge møter for en stor gruppe enn tidligere. I tillegg blir det mulig å integrere personlige kalendere, som for eksempel Google Calendar, inn i Zimbra. Dette gjør det enkelt å få en helhetlig oversikt over dine jobbrelaterte og personlige aktiviteter fra én sentral plass.

 

Oppsummering

Alle brukere av Telsys E-post har mye å se frem til. Så fort vi har rullet ut den nye versjonen, får dere automatisk tilgang til et enklere brukergrensesnitt, bedre søkemuligheter, muligheter for integrert telefoni, forbedret kalender, samt en rekke andre forbedringer vi ikke har plass til å nevne her. For en utfyllende liste over endringer, viser vi til Zimbra 8 Release Notes.

Den endelige versjonen av Zimbra 8 blir ferdigstilt i løpet av året, og så fort dette skjer, kommer vi til å begynne arbeidet med utrulling til alle våre kunder.

For de som ikke allerede har flyttet e-postløsningen sin inn i skyen, har det aldri før vært flere grunner til å gjøre nettopp dette. Ta steget med Telsys – Norges eldste leverandør av Hosted Zimbra.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *